خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / کلاه آشپزی / انواع کلاه آشپزی زنانه

انواع کلاه آشپزی زنانه

یکی از مهم ترین بخش های هر خانه آشپزخانه است که از قدیم هم گفته اند که آشپزخانه قلب هر خانه ای به شمار می رود. یکی از قوانین اصلی آشپزخانه این است که باید لباس فرم مخصوص آشپزی و انواع کلاه آشپزی زنانه و مردانه، روپوش و حتی کفش های مخصوص بر تن کرد. پوشیدن روپوش و کلاه آشپزی هم برای سلامتی خود آشپز و هم سلامتی کسانی که غذا را میل می کنند، الزامی است. یکی از مهم ترین قوانین لباس فرم آشپزی، کلاه آشپزی است که باید تمامی آشپزان از آن استفاده نمایند.
نکته مهم در انتخاب کلاه آشپزی زنانه و مردانه، جنس پارچه ی آن است که بهتر است از الیاف طبیعی درست شود که آسیبی به همراه نداشته باشد.

تاریخچه کلاه آشپزی

در مورد تاریخچه کلاه آشپزی چند داستان وجود دارد که از بعد این ماجرا کلاه آشپزی در ایران باب شده است. یکی از این داستان های تاریخ این است که درقدیم شاه با دیدن مو در غذا دستور داد آشپز آن خوراک را بکشند. از آن رو به بعد تمامی آشپزان از ترس ریختن مو در غذای شاه، کلاه به سر کردند که شروع زمان استفاده از کلاه آشپزی از بعد این ماجرای تلخ بوده است. مرد و زن ندارد باید هر کسی که وارد این محیط پاکیزه می شود که مستقیم با سلامت ما انسان ها در ارتباط است، نکات بهداشتی را رعایت کند.

انواع کلاه آشپزی زنانه

کلاه آشپزی برای تمامی افراد مردانه، زنانه و حتی کلاه آشپزی کودک هم تولید شده است. از جمله انواع کلاه آشپزی زنانه می توان به کلاه بانی، کلاه هدبندی، کلاه عرقچین و کلاه بانی اشاره کرد. هر کدام از انوع کلاه های آشپزی کاربردهای خاصی دارند و برای هر درجه مانند سرآشپز و آشپز و دیگر کارکنان متفاوت می باشد.
کلاه آشپزی یکی از پوشش های کارکنان رستوران است که به سر نداشتن آن می تواند امتیاز منفی بازرسان را به همراه داشته باشد. برای همین است که بر سر داشتن کلاه آشپزی برای هر فردی که در رستوران کار می کند از الزامات است.

3 نکته مهم در انتخاب یک کلاه آشپزی زنانه باکیفیت

از جمله مهم ترین نکات در انتخاب یک کلاه آشپزی باکیفیت برای خانم های آشپز، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1- مورد اول جنس پارچه کلاه آشپزی است. محیط آشپزخانه به اندازه کافی گرم است از پارچه هایی استفاده نکنید که نتوانید در آشپزخانه طاقت بیارید. بهترین جنس در کلاه آشپزی، الیاف طبیعی است. انتخاب جنس پارچه علاوه بر گرما سلامت شما را هم درگیر خواهد کرد. اگرشما حرفه و تخصص تان آشپزی است و در یک رستوران و مطبخ کار می کنید می توان گفت در واقع بیش از نیمی از روز خود را در آن محیط هستید. اگر کلاه آشپزی شما از جنس خوبی نباشد باعث تعریق بیشتر می شود و شما به دلیل نبود گردش هوا و تعریق بیش از حد ممکن است دچار بیماری های پوستی شوید.
2- سایز کلاه متناسب با سرتان باشد. کلاه بسیار آزاد و یا بسیار تنگ نباشد که در حین آشپزی موجب آزار شما شود.
3- مدل کلاه آشپزی برای هر جایگاهی متفاوت است و هر کدام مانند سرآشپز و یا آشپزان می توانند با سلیقه شخصی خود از الگوهای متفاوت متناسب با شغل خود انتخاب نمایند. از مدلی استفاده نکنید که در آن احساس راحتی نمی کنید. داشتن کلاه آشپزی از قوانین و مقررات یک آشپزخانه است و شما در طول روز باید آن را بر سر داشته باشید.

خرید کلاه آشپزی زنانه

چرا داشتن کلاه آشپزی برای آشپزان از الزامات است؟

در آشپزخانه باید بهداشت رعایت شود چرا که در این محیط با غذای افراد که مستقیم به سلامتی فرد تاثیر می گذارد، سر و کله داریم. محیط آشپزخانه، افرادی که دراین محیط رفت و آمد می کنند و تمامی تجهیزات آن به هیچ عنوان نباید آلوده باشند. یکی از بارزترین دلایل سفید بودن لباس فرم آشپزی این است که خیلی سریع آلودگی را نشان می دهد.
داشتن کلاه آشپزی باعث می شود موی سر شما در غذا نریزد و در نتیجه از آلودگی جلوگیری می کند. علاوه بر این داشتن کلاه آشپزی برای آشپزان از مزایای بسیاری برخودار است که مهم ترین آنها عدم آسیب به فرد در هنگام وقوع اتفاقات ناگهانی است.

کلاه آشپزی با کیفیت و به قیمت را از کجا تهیه کنیم؟

نه تنها کلاه آشپزی بلکه تمامی روپوش های آشپزان باید از جنس با کیفیتی باشند. برای تهیه ست لباس آشپزی اعم از کلاه آشپزی و روپوش آشپزی، می توانید به مجموعه شیک فرم اعتماد نمایید. کنار کیفیت عالی محصولاتشان، طرح های بسیار خاص لباس کار در هر صنف کاری را دارا هستند.

مجموعه فروش لباس های کار شیک فرم

مجموعه شیک فرم در برندسازی و پرستیژ کاریتان می تواند کمک شایانی بکند. هر نوع لباس کار، انواع کلاه آشپزی زنانه و مردانه، کلاه آشپزی کودک، کلاه قنادی، روپوش قصابی و لباس های فرم گارسون و آشپزان با بهترین کیفیت و طرح های روز دنیا را تولید خواهد کرد.
یکی از آپشن های شیک فرم این است که شما می توانید در مورد یکدست بودن لباس کار کارکنانتان و برند سازی مجموعه تان از متخصصان این حوزه مشاوره رایگان بگیرید.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
سیده سمیه رضایی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09141882561
شماره تلفن ثابت:04435633343
شماره فکس:04435633343
پست الکترونیکی:@gmail.com

درباره ی somayerezai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
چگونه می توانیم کمکتان کنیم؟
ارسال